اصول اولیه نگهداری از مینا - درمان با آسپرین یا استامینوفن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



مینا به دلیل توانایی تقلید صداها و حرف زدن شهرت دارد مانند سایر پرندگان به پر آرایی می پردازد و بعد از خوب شبانه در طی روز نیز ساعاتی را چرت های کوتاه می زند.

نگهداری از مینا با نگهداری از سایر پرندگان متفاوت است با اینکه مینا پرنده بزرگی نیست ولی به قفس بزرگ نیاز دارد زیرا بسیار فعال است و قفس پیششنهادی باید قفس مناسب برای طوطی سانان متوسط باشد چون به پرواز کردن شدیدا نیاز دارد.

نگهداری صحیح و اهمیت دادن به مینا باعث ایجاد رابطه عاطفی خوب و شاداب نگه داشتن پرنده می شود.

در اینجا پیشنهاداتی برای بهتر نگهداشتن مینا به شما داده می شود:

۱- رژیم اصلی مینا پلت می باشد از دادن مولتی ویتامین های ترکیبی که برای طوطی سانان ساخته شده خودداری کنید. همچنین پلت هایی که برای طوطی ها شاخته می شود برای مصرف مینا مناسب نیست.

هرگز میوه کال به مینا ندهین تکه های بسیار کوچک میوه های کاملا رسیده و کمی نرم شده برای مینا مناسب است . هفته ای یکبار سیب یا گلابی رسیده برای مینا کافیست.

انگور , توت فرنگی , گیلاس , به مینا ندهین همچنین مینا مرکبات مانند پرتقال را به سختی هضم می کند

۲- ظرف بزرگ آب برای خوردن و حمام پرنده تهیه کنید ۲بار در روز ظرف آب باید تعویض گردد. اجازه دهید مینا در آب کاملا آبتنی کند و آب را به همه جا بپاشد اینکار به شدت پرنده را خوشحال نگه می دارد و به پرآرایی مینا کمک می کند.

۳- چندین لایه روزنامه زیر قفس بگذارین به علت سیستم گوارش و غذای مینا مدفوع این پرنده کمی خیس تر می باشد.

۲بار در زور باید روزنامه تعویض شود یکبار صبح که بیدار می شوین و دیگری نزدیک زمان شام.

۴-برای پرنده اسباب بازیهایی مانند زنگوله و.. استفاده کنید ولی اگر از طرف پرنده استقبال نشد ناراحت نشوین میناها با طوطی سانان تفاوت دارن و بیشتر از بازی با اسباب بازی تمایل به بیرون آمدن از قفس و سرگرم کردن خود به شیوه خود دارن.

۵-ناخن های مینا را قیچی نکنید در عوض نشیمنگاه های مخصوص که باعث کوتاه ماند ناخن ها می شود استفاده کنید همچنین گذاشتن سنگهای صخره ای ته قفس بسیار مفید می باشد ( از پت شاپ تهیه کنید).

۶-بدانید که مینا با سایر پرندگان سازگاری خوبی ندارد به خصوص با پرندگان کوچکتر و احتمال حمله و درگیری وجود دارد.اگر تصمیم به داشتن مینا دارین پرنده دیگری نگهداری نکنید.

۷-آموزش مینا باید در سنین پایین شروع شود این پرندگان به نوازش زیاد علاقه ندارن ولی به نشستن رو شانه و یا دست صاحب خود بی علاقه نیستن.




:: موضوعات مرتبط: بیماریهای مرغ مینا , اصول اولیه نگهداری از مینا - درمان با آسپرین یا استامینوفن , ,
:: برچسب‌ها: مینا , مرغ مینا , درمان بیماری مینا , بیماریهای مرغ مینا , تصاویر مرغ مینا , عکس مرغ مینا , تغذیه مرغ مینا , خرید جوجه مینا , ,
:: بازدید از این مطلب : 1864
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدیبا
ت : یک شنبه 5 مرداد 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: